Początki historii marki Peugeot

Początki historii marki Peugeot

1858
Złoty rytownik Justin Blazer dostał zadanie zaprojektowania lwa jako znaku towarowego dla artykułów stalowych wytworzonych w fabrykach braci Peugeot. Wynikiem jego pracy był dumnie kroczący lew symbolizujący trwałość i giętkość stali. Znak ten został zarejestrowany przez Państwowe Konserwatorium Sztuki i Handlu.

1888
W Beaulieu (Doubs) pracownicy zaczęli produkować rowery Peugeot. Plakat z tamtego okresu pokazuje jednego z braci Peugeot przedstawiającego swoje modele małej społeczności rodzin burżuazyjnych, jak gdyby pokazywał swoje konie w stajni.
Pierwsze modele oznaczone pieczęcią lwa zostały zaprezentowane na wystawie „Uniwersal”. Wobec olbrzymiego sukcesu, jaki odniosły podczas wystawy, postanowiono otworzyć sklep w Paryżu przy alei Grande Armée.

1889
Na plakacie, który obwieszczał to wydarzenie umieszczono znany już znak handlowy – olbrzymiego lwa, który trzymał swa wielką łapę na rowerze.
Tak naprawdę fabryka Peugeot’a nie miała w tym czasie dominującej pozycji na rynku rowerów. André Peugeot zirytowany brytyjska konkurencją, udzielił wywiadu prasowego, w którym wyraził swoją dumę z produkowania całkowicie francuskiego produktu. Miał nadzieję, że w ten sposób rozbudzi patriotyczne uczucia u potencjalnych kupców, którzy wybiorą produkt francuski czyli Peugeout’a. Tymczasem w wyścigu Paryż-Nantes pierwszych pięciu na mecie przybyło tymi rowerami, co było bezprecedensowym sukcesem. Plakat Alberta Guillaume unieśmiertelnił ten wyczyn, pokazując tłum dżentelmenów skupionych wokół ogłoszenia o ostatnim tryumfie Peugeot’a.

1892
Powstała nowa fabryka produkująca rozmaite artykuły i rowery pod nazwą: „Synowie braci Peugeot”. Plakat E. Charlesa Lucasa pokazuje rower Peugeot jako pojazd zarówno damski, jak i męski. Przedstawia tym razem młodą kobietę jadącą na rowerze.

Po erze rowerów rekreacyjnych Peugeot wypuścił „Vélocipédes”- sportowe rowery najlepiej nadające się na wyścigi rowerowe. Rowery były wówczas postrzegane zarówno jako szybki środek transportu, jak i komunikacji – rozumianej jako wymiana wiadomości pomocna głównie w armii. Ernest Vuillemin zaprojektował plakat, który przedstawia oficera na rowerze wręczającego wiadomość zwerbowanemu do wojska mężczyźnie, który siedzi na koniu.