Lucas bank – historia i ocena funkcjonowania

Lukas Bank powstał w marcu 1998 roku, kiedy to LUKAS S.A., firma zajmująca się obsługą sprzedaży ratalnej, stała się głównym akcjonariuszem Banku Świętokrzyskiego. Powstała koncepcja stworzenia banku przyjaznego klientowi. Kampanię reklamową poprzedziły zakrojone na szeroką skalę badania rynku przeprowadzone przez SMG/KRC. Cała koncepcja funkcjonowania banku – pozycjonowanie, wizerunek, logo kolorystyka, wystrój placówek – została poddana ocenie konsumentów.

W wyniku badań okazało się, iż poziom obsługi w bankach jest niezadowalający. Banki kojarzyły się z długimi kolejkami, biurokracją, niemiłą i, co gorsze, niekompetentną obsługą. Formularze były dla klientów niezrozumiałe, za długie, zawiłe.
Badania umożliwiły także odpowiedź na pytanie, jak klienci wyobrażają sobie bank, z którego byliby w pełni zadowoleni. Otóż, „bank idealny”, powinien być: dostępny, przyjazny, prosty i służyć swoim klientom jako doradca. Na tej podstawie określono pozycjonowanie Lukas Banku: jest to bank, który dba o zadowolenie klienta, obsługa jest szybka, miła i profesjonalna, wszyscy klienci są obsługiwani indywidualnie, na siedząco, częstowani kawą. Nie ma żadnych skomplikowanych formularzy – wszystko wypełnia pracownik banku, założenie konta jest łatwe i przyjemne, wystarczy dowód osobisty.